- Menu przedmiotowe
- Prawo lokalne
- Zarządzenia Wójta
- Zarządzenia 2006-2019
- Zarządzenia 2013
Zarządzenie nr 52/13 z dnia 30 września 2013
Zarządzenie nr 52/13
Wójta Gminy Bukowiec
z dnia 30 września 2013
w sprawie określenia dla jednostek organizacyjnych gminy Bukowiec zasad i terminów rozliczeń z budżetu gminy, terminów przekazywania środków oraz terminów odprowadzania dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami
Na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 poz. 594 ze zm.) oraz art. 254 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) zarządza się co następuje:
§ 1. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych gminy Bukowiec realizujących w ramach swoich planów finansowych zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone odrębnymi ustawami – do terminowego pobierania i odprowadzania na rachunek podstawowy budżetu gminy dochodów związanych z realizacją tych zadań, według stanu środków określonego na:
1) 10 dzień miesiąca – w terminie do 12 danego miesiąca,
2) 20 dzień miesiąca – w terminie do 22 dnia danego miesiąca,
3) pobrane do 31 grudnia i nieprzekazane do końca roku w terminie do 5 stycznia roku następnego.
§ 2. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych gminy Bukowiec realizujących zadania własne gminy do terminowego pobierania i odprowadzania na rachunek podstawowy budżetu gminy dochodów budżetowych gminy Bukowiec i związanych z realizacją tych zadań, według stanu środków określonego na:
1) 15 dzień miesiąca – w terminie do 18 danego miesiąca,
2) w okresach na ostatni dzień miesiąca w terminie do 2 następnego miesiąca,
3) pobrane do 31 grudnia i nieprzekazane do końca roku w terminie do 5 stycznia roku następnego.
§ 3. Każdy przelew w treści powinien zawierać okres jakiego dotyczy wpłata i obowiązującą klasyfikację budżetową dochodów.
§ 4. Jednostki dokonują zwrotu niewykorzystanych środków na wydatki do dnia 31 grudnia każdego roku na rachunek podstawowy budżetu gminy.
§ 5. Jednostki budżetowe otrzymujące środki pochodzące z dotacji celowych z budżetu państwa sporządzają informację opisowo o sposobie i stopniu wykorzystywania dotacji oraz informację w formie tabelarycznej w terminach:
1) do 25 lipca za okres I półrocza,
2) do 31 stycznia za okres roku.
§ 6. Dotacje przedmiotowe dla samorządowego zakładu budżetowego będą przekazywane w 12 transzach miesięcznych do dnia 15 danego miesiąca w wysokości 1/12 kwoty wynikającej z uchwały budżetowej. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia kwoty dotacji przedmiotowej różnica pomniejszy lub powiększy ostatnią transzę.
§ 7. Dotacje podmiotowe dla instytucji kultury przekazywane będą w 12 miesięcznych ratach do 15 każdego miesiąca w wysokości 1/12 kwoty wynikającej z uchwały budżetowej. W przypadku zwiększenia lub zmniejszenia kwoty dotacji podmiotowej różnica pomniejszy lub powiększy proporcjonalnie pozostałe transze.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
Uzasadnienie
Na podstawie art. 254 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych określono dla jednostek organizacyjnych zasady i terminy rozliczeń z budżetu gminy, terminy przekazywania środków oraz terminy odprowadzania dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
Załączniki