Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego w drodze postępowania administracyjnego
zameldowania powinien:
- złożyć podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia
mieszkania przez wskazaną osobę, podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie,
- przedłożyć - do wglądu - oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu).
Uzasadnienie powinno zawierać informację od kiedy osoba której dotyczy wniosek nie mieszka w lokalu, czy lokal opuściła dobrowolnie, czy zabrała swoje rzeczy osobiste, rzeczy trwałego użytku, informację o miejscu aktualnego pobytu lub jego braku. Wskazanie świadków celem przesłuchania w sprawie.
– opuszczenie miejsca pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące,
– niedopełnienie obowiązku wymeldowania się.
2. Kodeks postępowania administracyjnego – ustawa z 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.);
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).