- Menu przedmiotowe
- Prawo lokalne
- Uchwały Rady Gminy
- Uchwały 2003-2019
- Uchwały 2007
Uchwała nr XI/62/07 z dnia 30 października 2007
Uchwała nr XI/62/07
Rady Gminy Bukowiec
z dnia 30 października 2007
Zmieniająca Uchwałę Nr III/27/06 Rady Gminy Bukowiec z dnia 29 grudnia 2006 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok
Na podstawie art. 165 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) uchwala się co następuje:
§ 1
W uchwale Nr III/27/06 Rady Gminy Bukowiec w sprawie uchwalenia budżetu na 2007 rok zmienioną Uchwałą Rady Gminy Bukowiec Nr IV/32/07, V/40/07, VI/42/07, VII/46/0, VIII/49/07, IX/52/07, X/57/07 i Zarządzeniami Wójta Gminy Bukowiec Nr 22/07, 27/07, 28/07, 34/07, 36/07, 39/07, 46/07, 51/07, 52/07 i 53/07 wprowadza się następujące zmiany:
5. W załączniku Nr 1 „Dochody budżetu gminy na 2007 rok”, Nr 2 „Wydatki budżetu gminy na 2007 rok”, Nr 3 „Zadania inwestycyjne w 2007 roku”, Nr 5 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2007 roku” uchwały Nr III/27/06, Nr 3 „Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne gminy Bukowiec w latach 2007-2013″ uchwały Nr VII/46/07 wprowadza się zmiany określone w załącznikach Nr 1, 2, 3, 4 i 5 do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega obwieszczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY
/-/ Czesław Wszołek
Uzasadnienie
Na podstawie pisma pełnomocnika Wójta ds Profilaktyki z dnia 18 października 2007 r. zwiększa się plan dochodów i wydatków o kwotę 11.345,00 zł w dziale 756 rozdział 75618 „Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw” § 0480 – kwota wynikająca z dodatkowych wpływów za sprzedaż alkoholu. Wydatki dział 756 rozdział 75618 § 4170 – kwota 5.840,00 zł, § 4210 – kwota 5.505,00 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia bezosobowe i zakup materiałów i wyposażenia do świetlic środowiskowych.
Zwiększa się plan dochodów w dziale 700 „Gospodarka mieszkaniowa” rozdział 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” § 0750 ” o kwotę 7.000,00 zł. Są to środki z wynajmu mienia komunalnego. W planie wydatków kwotę 7.000,00 zł przeznacza się na zakup opału do świetlic wiejskich – dział 921 rozdział 92109 § 4210.
W dziale 010 rozdział 01030 § 2850 „Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego” dokonuje się zwiększenia wydatków w kwocie 1.200,00 zł, w dziale 010 rozdział 01095 § 4300 zwiększa się plan wydatków na zakup usług pozostałych – zwiększenie w kwocie 520,00 zł (przesunięcie srodków z działu 700).
W dziale 600 rozdział 60016 § 6050 planowane zadanie inwestycyjne „Przebudowa drogi gminnej Krupocin – Branica II – Szewno – wykonanie projektów inwestycyjnych” w 2007 r. zostanie wykonane w części na wykonanie podkładów geodezyjnych, niewykorzystane środki w kwocie 66.320,00 zł. zostaną przesunięte do § 4270 na remont dróg gminnych.
Dokonuje się zmian w planie wydatków w dziale 700 „Gospodarka mieszkaniowa”: a) zmniejsza się § 4300 w rozdziale 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami”o kwotę 4.500,00 zł: b) w rozdziale 70095 dokonuje się przesunięcia środków: zwiększa się § 4120 o kwotę 500,00 zł, zmniejsza się środki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń o kwotę 17.500,00 zł. Przesunięte środki z działu 700 w kwocie 21.500,00 przesuwa się do działu 010 w kwocie 1.720,00 zł oraz do działu 750 w kwocie 19.780,00 zł.
W dziale 710 „Działalność usługowa” rozdział 71004 „Plany zagospodarowania przestrzennego” § 4300 zmniejsza się plan wydatków o kwotę 4.000,00 zł (przesuniecie do działu 750).
W dziale 750 dokonuje się następujących zmian w planie wydatków: a) w rozdziale 75022 § 3030 zwiększa się środki na wypłaty diet radnym o kwotę 7.500,00 zł, a zmniejsza się środki o kwotę 500 zł w § 4750 „Zakup materiałów do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych”. b) w rozdziale 75023 w § 4010 „Wynagrodzenia osobowe pracowników” zwiększa się plan wydatków o kwotę 6.280,00 zł, w § 4440 zmniejsza się plan wydatków o kwotę 1.000,00 zł, w § 6060 zwiększa się plan wydatków o kwotę 11.500,00 zł z przeznaczeniem na zakup kserokopiarki dla Urzędu Gminy. Zwiększone środki w dziale 750 w kwocie 23.780,00 zł przesunieto z działu700 – kwota 19.780,00 zł oraz z działu 710 – kwota 4.000,00 zł.
Na podstawie pisma Kierownika Zespołu Obsługi Oświaty dokonuje się przesunięć w planie wydatków w dziale 801 „Oświata i wychowanie” oraz w dziale 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” na łączna kwotę 126.200,00 zł. Zmniejszenia w planie wydatków podyktowane są oszczędnościami w wydatkach na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników oświaty. Są to środki zabezpieczone na odprawy dla pracowników, którzy deklarowali chęć przejścia na emeryturę w 2007 r. oraz zasiłki chorobowe wypłacane po 33 dniowej absencji przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Powyższe środki zostają przesunięte do § 4210 – zakup materiałów i wyposażenia dla szkół podstawowych, do § 4270 na remonty bieżące szkół i przedszkoli, do § 4410 – podróże słuzbowe pracowników gimnazjum oraz na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.
Na podstawie pismm Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej dokonuje się przesunięć w dziale 852 na kwotę 2.650,00 zł. Przesunięcia podyktowane są zabezpieczeniem bieżących potrzeb w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej oraz na wydatki zwiazane z wypłatą świadczeń rodzinnych.
Przewodniczący rady Gminy
/-/ Czesław Wszołek
Załączniki