Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie nr 74/17 z dnia 15 września 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 74/17
WÓJTA GMINY BUKOWIEC
z dnia 15 września 2017 r.

w sprawie organizacji i funkcjonowania stałego dyżuru w Urzędzie Gminy Bukowiec.

Na podstawie art.31 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn.zm.) art. 20 ust.1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2017r. poz.1430 z późn. zm.), § 8 ust.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz.U. z 2004r. poz.2218), art.19 i 20 ust.1 pkt 6 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2017r. poz.209) oraz Zarządzenia Nr 350/2016 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 sierpnia 2016r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu stałych dyżurów w województwie kujawsko-pomorskim zarządza się co następuje:

§1. 1. Na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa oraz uruchamiania w warunkach wystąpienia zagrożenia państwa, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym stopni alarmowych w razie zagrożenia terrorystycznego, organizuje się w Urzędzie Gminy Bukowiec stały dyżur.

2. Za prawidłowe przygotowanie i funkcjonowanie stałego dyżuru czynię odpowiedzialnym – podinspektora ds. zarządzania kryzysowego i obronności.

§2. Przygotowanie stałego dyżuru obejmuje:
1) określenie struktury organizacyjnej i podległości stałego dyżuru;
2) określenie zadań stałego dyżuru oraz miejsca jego pełnienia;
3) wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za organizacje stałego dyżuru oraz osób wchodzących w skład stałego dyżuru;
4) opracowanie wykazu osób upoważnionych do uruchomienia stałego dyżuru po godzinach pracy wraz z danymi teleadresowymi;
5) ustalenie sposobu osiągania gotowości stałego dyżuru do podjęcia i realizacji zadań oraz zorganizowanie powiadamiania;
6) wyznaczenie i wyposażenie pomieszczenia na potrzeby stałego dyżuru oraz utrzymanie w pełnej sprawności technicznej , w ramach wyposażenia przewidzieć należy koniecznie zapewnienie środków łączności oraz sprzętu komputerowego z odpowiednim oprogramowaniem i dostępem do sieci;
7) zapewnienie rezerwowych źródeł zasilania w energie elektryczną dla urządzeń łączności i sprzętu komputerowego oraz awaryjnego oświetlenia pomieszczeń;
8) wyznaczenie dyżurnych środków transportowych dla potrzeb stałego dyżuru;
9) utrzymanie niezbędnych sił i środków do rozwinięcia i odtwarzania systemu łączności oraz ochrony miejsca funkcjonowania stałego dyżuru;
10) zorganizowanie żywienia i zaopatrywania w artykuły codziennego użytku obsady stałego dyżuru;
11) opracowanie dokumentacji stałego dyżuru zgodnie z dotychczasowymi wytycznymi Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy;
12) szkolenie teoretyczne i praktyczne składu osobowego stałego dyżuru;
13) sprawdzenie i kontrolowanie gotowości do uruchomienia i działania stałego dyżuru.

§3. Stały dyżur uruchamia się :
1) w stałej gotowości obronnej państwa – w celach szkoleniowych , kontrolnych lub
sprawdzających:
a) na polecenie Wójta Gminy,
b) na polecenie organu upoważnionego do zarządzania kontroli w zakresie określonym w upoważnieniu,
c) na polecenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w całości lub części systemu,
d) w czasie podwyższonej gotowości obronnej państwa – na polecenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, w celu przekazywania decyzji, o których mowa w § 1 ust.1 zarządzenia.

§4. Osoby pełniące stały dyżur powinny posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie do dostępu informacji niejawnych zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010r. (Dz.U. z 2016r. poz.1167 z późn.zm.).

§5. Podinspektora ds. zarządzania kryzysowego i obronności zobowiązuję się do:
a) przygotowania stałego dyżuru Wójta Gminy Bukowiec według zasad określonych w niniejszym zarządzeniu,
b) opracowanie dokumentacji zgodnie z dotychczasowymi wytycznymi Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy,
c) aktualizowanie dokumentacji i danych teleadresowych stałego dyżuru,
d) tworzenia punktów kontaktowych w jednostkach organizacyjnych gminy.

§6. Dokumentacja stałego dyżuru Wójta Gminy Bukowiec podlega uzgodnieniu z Dyrektorem Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy.

§7. Traci moc zarządzenie nr 64/2005 Wójta Gminy Bukowiec z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie organizacji, funkcjonowania i powołania obsady Stałego Dyżuru Wójta Gminy Bukowiec oraz wyposażenia całodobowego Gminnego Punktu Kontaktowego.

§8. Zarządzenie wchodzi w życiem z dniem podpisania

Wójt Gminy

/-/ mgr Adam Licznerski

Uzasadnienie

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz.U. z 2004r. poz. 2218) obliguje Wójta Gminy Bukowiec do stworzenia w Urzędzie Gminy Bukowiec stałego dyżuru w celu realizacji zadań wykonywanych w ramach podwyższania gotowości obronnej państwa oraz przekazywania decyzji i informacji organom administracji rządowej, kierownikom podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych na swoim terenie oraz kierownikom zespolonych służb, inspekcji i straży powiatowych.
Zmiany podstaw prawnych, zmiany organizacyjne i strukturalne zobowiązują do wydania nowego zarządzenia.

Wójt Gminy

/-/ mgr Adam Licznerski

Załączniki


PDFZarządzenie nr 74/17 - skan (339,28KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego