- Menu przedmiotowe
- Prawo lokalne
- Uchwały Rady Gminy
- Uchwały 2003-2019
- Uchwały 2018
Uchwała nr XLV/300/18 z dnia 13 listopada 2018 r.
UCHWAŁA NR XLV/300/18
RADY GMINY BUKOWIEC
z dnia 13 listopada 2018 r.
zmieniająca Uchwałę nr XXXVIII/245/17 Rady Gminy Bukowiec z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bukowiec na rok 2018
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 243, art. 244, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 2077 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale nr XXXVIII/245/17 Rady Gminy Bukowiec w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bukowiec na rok 2018 zmienionej uchwałą RG nr XXXIX/252/18, XLI/256/18, XLII/263/18, XLIII/269/18 i zarządzeniem WG nr 7/18, 12/18, 23/18, 26/18, 30/18, 34/18, 36/18, 41/18, 48/18, 52/18, 54/18, 58/18, 62/18 wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:”1. Dochody budżetu gminy w wysokości 28.087.679,54 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
a) dochody majątkowe – 1.826.784,67 zł,
b) dochody bieżące – 26.260.894,87 zł”;
2) § 2 otrzymuje brzmienie:”§ 2.1. 1. Wydatki budżetu gminy 32.656.679,54 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
a) wydatki bieżące w wysokości 23.900.500,62 zł, w tym:
– wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 9.212.114,33 zł,
– dotacje 335.631,20 zł,
– wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji 32.303,00 zł,
– wydatki na obsługę długu w wysokości 200.000,00 zł,
b) wydatki majątkowe 8.756.178,92 zł zgodnie z załącznikiem nr 3
2. Określa się wydatki na poszczególne programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych zgodnie z załącznikiem nr 3a”;
3) § 3 otrzymuje brzmienie:”1. Planowany deficyt budżetowy wynosi 4.569.000,00 zł
2. Ustala się źródło pokrycia deficytu budżetowego:
– kredyt długoterminowy – 400.000,00 zł
– kredyt długoterminowy – 250.000,00 zł
– kredyt długoterminowy – 600.000,00 zł
– kredyt długoterminowy – 810.000,00 zł
– kredyt długoterminowy – 350.000,00 zł
– pożyczka długoterminowa WFOŚiGW – 360.000,00 zł
– pożyczka długoterminowa WFOŚiGW – 112.000,00 zł
– kredyt długoterminowy na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE – 1.100.000,00 zł
– kredyt długoterminowy na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE – 587.000,00 zł;
4) § 5 otrzymuje brzmienie: „Określa się przychody i rozchody budżetu w 2018 roku zgodnie z załącznikiem nr 4
1) przychody 5.805.013,00 zł,
2) rozchody 1.236.013,00 zł”;
5) § 9 otrzymuje brzmienie: „Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.500.000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2.882.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 834.011,52 zł,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.687.000,00 zł”;
6) § 12 otrzymuje brzmienie: „1. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych:
a) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.500.000,00 zł,
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do wysokości 2.882.000,00 zł,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 834.011,52 zł,
d) zaciągnięcia kredytu długoterminowego na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.687.000,00 zł,
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących, w tym wydatków na uposażenie i wynagrodzeń ze stosunku pracy oraz w zakresie wydatków majątkowych,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
4) udzielania poręczeń i gwarancji do kwoty 32.303,00 zł.
2. Określa się wysokość sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania na 600.000,00 zł”;
7) W załączniku nr 1 „Dochody budżetu gminy na 2018 rok”, nr 2 „Wydatki budżetu gminy na 2018 rok”, nr 3 „Wydatki majątkowe w 2018 roku”, nr 4 „Przychody i rozchody budżetu w 2018 roku” do Uchwały nr XXXIX/245/17 Rady Gminy Bukowiec z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2018 rok wprowadza się zmiany określone w załączniku nr 1, 2, 3, 4 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega obwieszczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Czesław Wszołek
Uzasadnienie
1. W dziale 400 rozdział 40002 zwiększono dochody z tytułu wytwarzania i dostarczania wody o kwotę 60.000,00 zł, które w całości przeznaczono na realizację zadań związanych z dostarczaniem wody do gospodarstw domowych na terenie gminy.
2. W związku z przesunięciem na rok 2019 zadania „Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej w m. Gawroniec” dokonuje się zmniejszenia w planie dochodów dofinansowania w wysokości 57.267,00 zł oraz w planie wydatków kosztów inwestycji 151.628,01 zł – dział 630 rozdział 63095,
3. W dziale 700 rozdział 70005 w związku z przedłużającymi się procedurami weryfikacji zadania „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Bukowiec” w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu nie jest możliwe w 2018 r. otrzymanie w formie refundacji planowanego dofinansowania. Planuje się więc zaciągnąć kredyt długoterminowy na wyprzedzające finansowanie zadania w wysokości 1.100.000,00 zł. W związku z tym w zał. „Przychody i rozchody budżetu w 2018 roku” do niniejszej uchwały aktualizuje się przychody – zwiększenie o kwotę 1.100.000,00 zł.
4. Na podstawie informacji z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu dokonuje się przesunięcia części planowanych wydatków projektu „Infostrada Pomorza i Kujaw 2.0. – zakup sprzętu informatycznego” na rok 2019. Zmniejsza się planowane dofinansowanie o kwotę 67.403,85 zł oraz planowane wydatki 79.299,00 zł w dziale 720 rozdział 72095.
5. Dział 750 rozdział 75095 – gmina otrzymała odszkodowanie w wysokości 335,65 zł tytułem poniesionych szkód w budynku przedszkola w Bukowcu. Środki te w całości zostaną przekazane na wykonanie niezbędnych napraw w budynku przedszkola w Bukowcu.
6. W dziale 756 rozdział 75615, rozdział 75616 uaktualniono wpływy (zwiększenie o 85.000 zł) z podatku od nieruchomości oraz podatku od czyności cywilnoprawnych.
7. Na podstawie wniosku Pełnomocnika Wójta ds. Profilaktyki dokonano zmniejszenia wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu o kwotę 1.205,00 zł. Jednocześnie o powyższą kwotę zmniejszono plan wydatków programu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
8. Ministerstwo Finansów zwiększyło część oświatową subwencji ogólnej o kwotę 40.119,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie wyposażenia szkół podstawowych w pomoce dydaktyczne. Dochody dział 758 rozdział 75801, wydatki dział 801 rozdział 80101.
9. Na podstawie decyzji Wojewody Kujawsko-pomorskiego w dziale 758 rozdział 75814 wprowadzono dotację w kwocie 60.531,23 zł z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2017 r.
10. W dziale 801 rozdział 80104 ujęto wpływy w wysokości 14.000,00 zł za pobyt dzieci, które mieszkają poza gminą Bukowiec a uczęszczają do przedszkoli na terenie gminy Bukowiec.
11. W dziale 900 rozdział 90001 zwiększono dochody z tytułu usług – odbiór ścieków z gospodarstw domowych o kwotę 20.000,00 zł, które w całości przeznaczono na realizację zadań związanych z gospodarką ściekową na terenie gminy.
12. W dziale 900 rozdział 90002 – po przeprowadzonym postępowaniu przetargowym na zadanie „Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierającyh azbest z terenu Gminy Bukowiec” wartość zadania uległa zmniejszeniu i jednocześnie zmniejszono dofinansowanie z WFOŚiG w w Toruniu o kwotę 11.403,70 zł.
13. W dziale 921 rozdział 92109 wykreśla się dofinansowanie zadania „Realizacja świetlicy wiejskiej w Korytowie poprzez adaptacje pomieszczeń po byłym gimnazjum”. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego złosił się jeden wykonawca, który zaoferował cenę wyższą o 100% od wartości kosztorysowej zadania. W związkyu z tym odstępuje się od realizacji tego zadania w 2018 r.
14. W dziale 926 rozdział 92605 w związku z przedłużającymi się procedurami weryfikacji zadania „Poprawa wyposażenia świetlicy oraz zagospodarowanie terenu przy świetlicy w Budyniu dla realizacji zadań na rzecz włączenia i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz dla rozwoju społecznego” w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu nie jest możliwe w 2018 r. otrzymanie w formie refundacji planowanego dofinansowania. Planuje się więc zaciągnąć kredyt długoterminowy na wyprzedzające finansowanie zadania w wysokości 587.000,00 zł. W związku z tym w zał. „Przychody i rozchody budżetu w 2018 roku” do niniejszej uchwały aktualizuje się przychody – zwiększenie o kwotę 587.000,00 zł.
15. Plan wydatków:
a) w dziale 754 rozdział 75412 zwiększono środki o 14.000,00 zł na utrzymanie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych,
b) w dziale 900 rozdział 90001 zwiększono plan wydatków o kwotę 240.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu gospodarki komunalnej,
c) w dziale 926 rozdział 92601 zwiększono plan o kwotę 11.800,00 na zakup materiałów oraz wyposażenia na obiektach sportowych.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Czesław Wszołek
Załączniki