- Menu przedmiotowe
- Prawo lokalne
- Uchwały Rady Gminy
- Uchwały 2003-2019
- Uchwały 2018
Uchwała nr XLIV/291/18 z dnia 31 sierpnia 2018 r.
UCHWAŁA NR XLIV/291/18
RADY GMINY BUKOWIEC
z dnia 31 sierpnia 2018 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy Bukowiec dla publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, poz. 1000, poz. 1349 i poz. 1432) oraz art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale nr XLIII/287/18 Rady Gminy Bukowiec z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy Bukowiec dla publicznych i niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. poz. 3470) w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wójt Gminy Bukowiec po zakończeniu roku budżetowego dokonuje rozliczenia dotacji za rok bazowy, o czym zawiadamia na piśmie organ prowadzący.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Bukowiec
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Czesław Wszołek
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany został do ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania, uwzględniając, w szczególności podstawy obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz termin i sposób rozliczenia dotacji. W obowiązującej uchwale zmianie ulega zapis dotyczący terminu rozliczenia dotacji.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Czesław Wszołek
Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 2018 r. poz. 4349 z dnia 2018-09-05
Załączniki