Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała nr IV/33/19 z dnia 24 stycznia 2019 r.

UCHWAŁA NR IV/33/19
RADY GMINY BUKOWIEC
z dnia 24 stycznia 2019 r.

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Bukowiec

Na podstawie art. 5a ust. 2, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, poz. 1000, poz. 1349, poz. 1432 i poz. 2500) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się zasady i tryb przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Bukowiec.
2. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii mieszkańców w sprawie poddanej konsultacjom.

§ 2. 1. Konsultacje mogą mieć zasięg obejmujący całą gminę lub być ograniczone terytorialnie.
2. Jeżeli odpowiednie przepisy nie stanowią inaczej, to w zależności od przedmiotu konsultacji, konsultacje mogą być ograniczone do mieszkańców jednostki pomocniczej lub jednostek pomocniczych, których bezpośrednio dotyczy sprawa będąca przedmiotem konsultacji.

§ 3. Konsultacje przeprowadza Wójt Gminy Bukowiec lub Rada Gminy Bukowiec, gdy przepisy odrębne tak stanowią.

§ 4. 1. Konsultacje polegają na wyrażeniu swojej opinii przez osoby uprawnione.
2. Wyrażenie opinii może nastąpić w co najmniej jednej ze wskazanych niżej form:
1) oddanie w danej sprawie głosu popierającego, przeciwnego lub wstrzymującego w czasie głosowania przeprowadzonego na zebraniu zwołanym w tym celu w zależności od zakresu konsultacji – we wszystkich jednostkach pomocniczych przy konsultacjach obejmujących całą gminę lub w jednostkach pomocniczych, których konsultacje bezpośrednio dotyczą – przy ograniczonym zasięgu terytorialnym konsultacji;
2) udzielenie odpowiedzi na pytanie lub pytania zadane na piśmie w ankiecie; odpowiedzi udziela się poprzez postawienie znaku „X” przy wybranej opcji odpowiedzi: „tak”, „nie”, „wstrzymuję się” lub w formie opisowej jeżeli sposób zadania pytania przewiduje taką formę odpowiedzi.

§ 5. 1. Zebrania, na których mają być przeprowadzone konsultacje zwołuje Wójt Gminy Bukowiec.
2. Wójt Gminy Bukowiec zawiadamia o terminie, miejscu i przedmiocie przeprowadzenia konsultacji, co najmniej na 7 dni przed terminem zebrań, poprzez:
1) umieszczenie zawiadomienia na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Bukowcu oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Bukowiec;
2) umieszczenie zawiadomienia na tablicach ogłoszeń jednostki pomocniczej lub jednostek pomocniczych położonych na terenie, na którym mają być przeprowadzone konsultacje.
3. Zawiadomienie o zebraniu powinno zawierać co najmniej:
1) określenie przedmiotu konsultacji, w tym treść pytania lub pytań adresowanych do biorących udział w konsultacjach;
2) informację, gdzie i kiedy można uzyskać szczegółowe wyjaśnienia w sprawie zarządzonych konsultacji;
3) miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia zebrania.

§ 6. 1. Zebranie otwiera i prowadzi Wójt Gminy Bukowiec lub osoba przez niego upoważniona.
2. Osoba prowadząca zebranie pełni funkcję przewodniczącego zebrania.
3. Prowadzący zebranie zobowiązany jest do poinformowania mieszkańców o sprawie będącej przedmiotem konsultacji.
4. Uczestnicy zebrania potwierdzają swoją obecność na zebraniu wpisem na liście obecności.
5. Z zebrania sporządzany jest protokół, który podpisuje przewodniczący zebrania.
6. Protokół powinien zawierać:
1) datę zebrania;
2) przedmiot zebrania i przebieg dyskusji;
3) listę obecności;
4) wyniki przeprowadzonego głosowania;
5) podpis przewodniczącego zebrania i protokolanta.

§ 7. 1. Konsultacje w formie wypełnienia ankiet polegają na:
1) opublikowaniu formularza ankiety w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Bukowiec;
2) rozdysponowaniu formularzy ankiet w Urzędzie Gminy w Bukowcu;
2. Formularz ankiety powinien zawierać uzasadnienie przeprowadzenia konsultacji oraz adres pocztowy Urzędu Gminy Bukowiec, a w przypadku nadsyłania ankiet za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123) – adres poczty elektronicznej, na który można nadsyłać wypełnione formularze.
3. Ankiety są anonimowe, mieszkaniec może podpisać się na ankiecie.
4. Wypełnione ankiety mieszkańcy mogą składać w wyznaczonym punkcie przyjmowania ankiet albo doręczyć do Urzędu Gminy w Bukowcu w formie papierowej albo poprzez przesłanie za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123) na wskazany adres poczty elektronicznej.
5. Punkt przyjmowania ankiet w wersji papierowej zostanie uruchomiony w siedzibie Urzędu Gminy w Bukowcu w godzinach pracy urzędu, przez co najmniej 7 dni.
6. Przeprowadzenie konsultacji w formie ankiet może również zostać przeprowadzone przez ankieterów. Okres przeprowadzania badań przez ankieterów powinien być nie krótszy niż 7 dni.
7. Maksymalny okres przeprowadzania konsultacji w formie ankiet nie powinien przekraczać 30 dni.
8. O przeprowadzeniu konsultacji w formie ankiet zawiadamia się mieszkańców w terminie co najmniej 5 dni przed ustalonym terminem rozpoczęcia konsultacji, poprzez ogłoszenie o konsultacjach w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Bukowiec oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Bukowcu.

§ 8. 1. Konsultacje obejmujące obszar całej gminy uważa się za przeprowadzone, jeżeli odbyły się we wszystkich jednostkach pomocniczych na terenie Gminy Bukowiec.
2. Konsultacje o ograniczonym zasięgu terytorialnym uważa się za przeprowadzone, jeżeli odbyły się we wszystkich jednostkach pomocniczych na terenie, do których zostały ograniczone.

§ 9. Wyniki konsultacji Wójt Gminy Bukowiec przedstawia Radzie Gminy Bukowiec.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ Czesław Wszołek

Uzasadnienie

Niniejsza uchwała reguluje zasady przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Bukowiec. Uchwała ma zastosowanie do przypadków, gdy przeprowadzenia konsultacji wymagają ustawy oraz w innych sprawach ważnych dla gminy.
W zależności od przedmiotu konsultacji, uchwała uwzględnia możliwość przeprowadzenia konsultacji ze wszystkimi mieszkańcami gminy, bądź wprowadza możliwość ograniczenia konsultacji do mieszkańców zainteresowanych jednostek pomocniczych gminy – sołectw.

Przewodniczący Rady Gminy

/-/ Czesław Wszołek

Uchwała opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 2019 r. poz. 573 z dnia 2019-01-29

Załączniki


PDFUchwała nr IV/33/19 - skan (328,37KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego