Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zgłoszenie pobytu stałego

Referat:
Urząd Stanu Cywilnego
Termin załatwienia:
Niezwłocznie, po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydaje się zaświadczenie o zameldowaniu.
Osoba kontaktowa:
Anna Pieczka
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Dr Fl. Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30, tel. 52 33 093 10
Telefon kontaktowy:
52 33 093 29
Miejsce odbioru:
-
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz (druk) meldunkowy oddzielny dla każdej osoby oraz:
- dla cudzoziemców przy zameldowaniu na pobyt stały - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub karta stałego pobytu,
- dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty); dokumentem potwierdzającym tożsamość dla osób niepełnoletnich jest odpis skrócony aktu urodzenia,
Przy zameldowaniu na pobyt stały osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały oraz przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu. Prawomocne postanowienie Sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (w przypadku gdy rodzice są rozwiedzeni i mają różne miejsca pobytu stałego).
Opłaty:
Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
Osoba meldująca się powinna uzyskać na wypełnionym i podpisanym formularzu „Zgłoszenie pobytu stałego” potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Jeżeli zmienia się miejsce zamieszkania w obrębie Gminy należy wypełnić tylko druk zameldowania zaznaczając na nim poprzednie miejsce zamieszkiwania, wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu nie jest konieczne.Zameldowanie w nowym miejscu pobytu stałego powoduje automatyczne wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu stałego.
Za osobę niepełnoletnią obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Formalności związane z zameldowaniem zostaną dopełnione, jeżeli wszyscy właściciele nieruchomości złożą swoje podpisy na druku meldunkowym. W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zgłoszenia najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r., poz. 1191 z późn. zm.);
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 grudzień 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2070).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.).

Załączniki


DOCXKlauzula informacyjna - zameldowanie na pob. stały i czasowy (19,72KB)
PDFZgłoszenie pobytu stałego 2020 (414,52KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego