Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie nr 13/08 z dnia 14 marca 2008

Zarządzenie nr 13/08
Wójta Gminy Bukowiec
z dnia 14 marca 2008

w sprawie sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Bukowiec

Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) w związku z rozdziałem 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U z 2002 r. Nr 76, poz. 694 ze zmianami) zarządza się co następuje:

§ 1. Wprowadza się instrukcję sporządzania bilansu Gminy Bukowiec stanowiącą załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wprowadza się wykaz jednostek objętych skonsolidowanym bilansem Gminy Bukowiec, stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zobowiązuje się kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych Gminy Bukowiec oraz Skarbnika Gminy do sporządzania bilansu rocznego uzupełnionego o dodatkowe informacje w zakresie należności i zobowiązań wobec jednostek organizacyjnych objętych skonsolidowanym bilansem oraz w zakresie należności i zobowiązań z budżetem gminy ze szczególnym uwzględnieniem rozliczenia dochodów i wydatków wynikających z zapisów na kontach 222 i 223 w terminie do 31 marca, dokonania na dzień bilansowy inwentaryzacji wszystkich sald należności i zobowiązań występujących pomiędzy jednostkami objętymi bilansem skonsolidowanym.

§ 4. Skonsolidowany bilans Gminy Bukowiec sporządzony zostanie na wzorze stanowiącym załącznik nr 7 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz.1020). Dane finansowe w bilansie skonsolidowanym należy wykazać w złotych i groszach.

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt Gminy

/-/ mgr Adam Licznerski

Uzasadnienie

Na mocy przepisów art. 55 ustawy z dnia 29.09.1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 ze zmianami) jednostka dominująca sporządza roczny skonsolidowany bilans. W związku z powyższym uzasadnione jest wprowadzenie instrukcji sporządzania bilansu Gminy Bukowiec.

Wójt Gminy

/-/ mgr Adam Licznerski

Załączniki


DOCZarządzenie nr 13_08 (164,50KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego