Zarządzenie nr 70/12 z dnia 25 października 2012
Zarządzenie nr 70/12
Wójta Gminy Bukowiec
z dnia 25 października 2012
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Bukowiec
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) zarządza się, co następuje:
§ 1. W załączniku do zarządzenia nr 3/12 Wójta Gminy Bukowiec z dnia 10 stycznia 2012 roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Bukowiec, zmienionym zarządzeniem nr 21/12 z dnia 3 kwietnia 2012 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„ 1) Referat Finansów i Rachunkowości (symbol „RFiR”), w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy:
a) Skarbnik Gminy, sprawujący jednocześnie funkcję kierownika referatu
i Głównego Księgowego,
b) stanowisko do spraw księgowości budżetowej (1 ½ etatu),
c) stanowisko do spraw płac i księgowości budżetowej,
d) stanowisko do spraw księgowości podatkowej,
e) stanowisko do spraw wymiaru podatków,
f) stanowisko do spraw obsługi kasowej,
g) stanowisko ds. gospodarki odpadami.”;
2) w § 15 ust. 1 po punkcie 26 dodaje się punkty od 27 do 36 o następującym brzmieniu:
27) prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych;
28) obsługa systemu informatycznego obsługującego system odbioru odpadów komunalnych;
29) tworzenie i stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi;
30) opracowanie niezbędnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz stała ich weryfikacja;
31) przygotowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych – współpraca z Referatem Rolnictwa i Budownictwa;
32) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi;
33) kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;
34) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
35) planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami – współpraca z Referatem Rolnictwa i Budownictwa;
36) realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanych z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.”.
§ 2. Zaktualizowaną strukturę organizacyjną Urzędu przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega obwieszczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
UZASADNIENIE
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na gminy został nałożony nowy obowiązek ustawowy, związany z wdrożeniem
i funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych.
Nałożone obowiązki wymagają dokonania zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Gminy, w tym stworzenia stanowiska zajmującego się zagadnieniami i sprawami związanymi z gospodarką odpadami, w szczególności odbiorem na nowych zasadach odpadów od mieszkańców gminy.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
Załączniki