Zarządzenie nr 48/13 z dnia 16 września 2013
Zarządzenie nr 48/13
Wójta Gminy Bukowiec
z dnia 16 września 2013
zmieniające Uchwałę Nr XXV/164/12 Rady Gminy Bukowiec z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bukowiec na rok 2013
Na podstawie art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) oraz art. 30 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594z późn. zm.) oraz § 12 Uchwały Nr XXV/164/12 Rady Gminy Bukowiec w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bukowiec na rok 2013 zarządza się co następuje:
§ 1. W uchwale nr XXV/164/12 Rady Gminy Bukowiec w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Bukowiec na rok 2013 zmienioną Uchwałą RG Bukowiec Nr XXVI/166/13, XXVII/174/13, XXVIII/183/13, XXIX/188/13, XXX/196/13 i Zarządzeniem WG Nr 11/13, 15/13, 20/13, 21/13, 24/13, 30/13, 35/13, 42/13 wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 16.331.907,52 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1,
a) dochody majątkowe – 830.290,00 zł
b) dochody bieżące – 15.501.617,52 zł”;
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 17.078.907,52 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.
a) wydatki bieżące w wysokości 14.544.727,27 zł, w tym:
– wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 6.899.088,70 zł
– dotacje w wysokości 366.061,39 zł
– wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji w wysokości 193.790,00 zł
– wydatki na obsługę długu w wysokości 210.000,00 zł
b) wydatki majątkowe zgodnie z załącznikiem Nr 3 w wysokości 2.534.180,25 zł”;
3) W załączniku Nr 1 „Dochody budżetu gminy na 2013 rok”, Nr 2 „Wydatki budżetu gminy na 2013 rok”, Nr 5 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2013 roku” do Uchwały Nr XXV/164/12 Rady Gminy Bukowiec z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie uchwalenia budżetu na 2013 rok wprowadza się zmiany określone w załączniku Nr 1, 2, 3 do niniejszego zarządzenia;
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega obwieszczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
Uzasadnienie
1. Na podstawie decyzji Nr WFB.I.3120.53.2013 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego dokonano zwiększenia w planie dochodów i w planie wydatków w dziale 852 „Pomoc społeczna” rozdział 85213 „Składki na ubezpieczenia zdrowotne…” o kwotę 1.352,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie opłacania składek na ubezpieczenia zdrowotne osobom korzystającym z pomocy społecznej. Ponadto zwiększono plan dochodów i wydatków w dziale 851 „Ochrona zdrowia” rozdział 85195 „Pozostała działalność” o kwotę 200,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie poniesionych i planowanych kosztów wydania decyzji w spawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniających kryterium dochodowe.
2. Na podstawie decyzji Nr WFB.I.3120.56.2013 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego dokonano zwiększenia w planie dochodów i w planie wydatków w dziale 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza” rozdział 85415 „Pomoc materialna dla uczniów” o kwotę 15.573,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach rządowego programu pomocy uczniów w 2013 r. „Wyprawka szkolna”.
W planie wydatków dokonano następujących przesunięć:
1. W dziale 750 „Administracja publiczna” w rozdziale 75095 „Pozostała działalność” przesunięto środki z przeznaczeniem na składki na ubezpieczenie społeczne, wynagrodzenia bezosobowe, opłaty i składki.
2. Na wniosek dyrektorów placówek oświatowych dokonano przesunięć w dziale 801 „Oświata i wychowanie” w celu zabezpieczeń środków na bieżące funkcjonowanie szkół i przedszkoli.
3. Na wniosek Pełnomocnika Wójta ds Profilaktyki dokonano przesunięć w dziale 851 „Ochrona zdrowia” rozdział 85154 „Przeciwdziałanie alkoholizmowi” z przeznaczeniem na zakup usług pozostałych.
4. W dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” w rozdziale 90002 „Gospodarka gruntami” przesunięto środki z przeznaczeniem na odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
Załączniki