- Menu przedmiotowe
- Prawo lokalne
- Zarządzenia Wójta
- Zarządzenia 2006-2019
- Zarządzenia 2013
Zarządzenie nr 14/13 z dnia 25 marca 2013
Zarządzenie nr 14/13
Wójta Gminy Bukowiec
z dnia 25 marca 2013
w sprawie wprowadzenia instrukcji sporządzania łącznego sprawozdania finansowego Gminy Bukowiec
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) art. 51, ust.1, art.52, ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) oraz § 20, ust.1-4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013 r. poz. 289 t. j.) zarządzam, co następuje:
§ 1. Określa się wykaz jednostek organizacyjnych zobowiązanych do prowadzenia ewidencji wzajemnych wyłączeń do bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jednostek, zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia.
§ 2. Ustala się wzory dokumentów dotyczących wzajemnych rozliczeń między jednostkami organizacyjnymi gminy Bukowiec w zakresie podlegającym wyłączeniu w łącznym sprawozdaniu finansowym Gminy Bukowiec:
1) arkusz wzajemnych rozliczeń z tytułu należności i zobowiązań – wyłączenia do bilansu, zgodnie z załącznikiem nr 2 do zarządzenia,
2) arkusz wzajemnych rozliczeń z tytułu przychodów i kosztów operacji gospodarczych wyłączenia do rachunku zysków i strat, zgodnie z załącznikiem nr 3 do zarządzenia.
3) arkusz wzajemnych rozliczeń z tytułu zmian w funduszu z tytułu przekazania i otrzymania środków trwałych – wyłączenia zmian w funduszu, zgodnie z załącznikiem nr 4 do zarządzenia.
§ 3. Kwoty wynikające ze wzajemnych rozliczeń między jednostkami organizacyjnymi gminy Bukowiec podlegają ewidencji księgowej na koncie pozabilansowym 976 – „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” w księgach rachunkowych jednostek organizacyjnych gminy Bukowiec sporządzających sprawozdania finansowe.
§ 4. Jednostki organizacyjne będące podatnikiem podatku od towarów i usług i rozliczające należny lub naliczony podatek od towarów i usług w zakresie wzajemnych rozliczeń ewidencjonują kwoty netto.
§ 5. Jednostkowe sprawozdanie finansowe w informacjach uzupełniających powinny zawierać:
1) dane o wysokości środków na świadczenia pracownicze na okres trzech kolejnych lat;
2) kwoty wynikające z zapisów na koncie 976 – „Wzajemne rozliczenia między jednostkami” w zakresie podlegającym wyłączeniu w łącznych sprawozdaniach finansowych Gminy Bukowiec.
§ 6. W terminie do 31 marca każdego roku po roku sprawozdawczym jednostki organizacyjne gminy Bukowiec sporządzają sprawozdania finansowe oraz dokumentację dotyczącą wzajemnych wyłączeń.
§ 7. Wykonanie zarządzenia powierza się skarbnikowi gminy oraz dyrektorom i kierownikom jednostek organizacyjnych jednostek organizacyjnych gminy Bukowiec.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do sprawozdań finansowych sporządzanych za 2012 r.
Wójt Gminy
/-/ mgr Adam Licznerski
Załączniki