Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała nr XXXII/253/06 z dnia 29 maja 2006

Uchwała nr XXXII/253/06
Rady Gminy Bukowiec
z dnia 29 maja 2006

w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz szczegółowości budżetu i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 roku Nr 249, poz. 2104) uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Wójt Gminy Bukowiec określi i przedstawi Radzie Gminy do dnia 20 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy założenia do projektu budżetu w zakresie zadań własnych, zawierające:
1) założenia polityki gospodarczej, społecznej oraz inwestycyjnej,
2) główne kierunki wydatków budżetowych i inwestycyjnych,
3) kryteria wielkości głównych wydatków – symulacja kosztów oraz kalkulacje,
4) szacunkowy wskaźniki inflacji dotyczący dochodów i wydatków na poziomie przyjętym do projektu budżetu państwa (jeżeli będą znane).
2. Rada Gminy Bukowiec w terminie do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy przyjmie przedstawione przez Wójta Gminy założenia wymienione w ust. 1.
3. Wójt Gminy przedstawi Radzie Gminy projekt budżetu opracowany w oparciu o założenia wymienione w ust. 1

§ 2

1. Projekt budżetu, o którym mowa w § 1 ust. 3 będzie zawierał:
1) założenia, o których mowa w § 1 ust. 1,
2) upoważnienia Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przeniesień między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień między działami, zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie bieżącego niedoboru budżetowego do określonej kwoty, spłat zaciągniętych zobowiązań, limit do samodzielnego zaciągania zobowiązań, lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach,
3) prognozowane dochody gminy według źródeł i działów klasyfikacji,
4) wydatki budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków, z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
– wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
– dotacji,
– wydatków na obsługę długu gminy,
b) wydatków majątkowych, w tym inwestycyjnych.
5) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu gminy,
6) przychody i rozchody budżetu gminy,
7) plan finansowy inwestycji obejmujący rok budżetowy,
8) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
9) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków unijnych,
10) plany przychodów i wydatków zakładu budżetowego i dochodów własnych jednostek budżetowych,
11) plany przychodów i wydatków funduszu celowego Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
12) planowane spłaty zobowiązań w roku budżetowym i latach następnych,
13) planowane kwoty długu w roku budżetowym i latach następnych,
14) zakres i kwoty dotacji:
– przedmiotowych, celowych dla zakładu budżetowego,
– podmiotowych,
– na zadania wynikające z „Programu współpracy Gminy Bukowiec z organizacjami   pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, wolontariatu i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego”,
– pozostałe.
15) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami,
16) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
17) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
18) objaśnienia sposobu ustalenia wielkości planowanych dochodów i wydatków,

3. Zestawienia tabelaryczne i objaśnienia będą obejmować odrębne zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie jak również według porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz zadań powierzonych innym jednostkom samorządu terytorialnego.
4. Terminarz czynności opracowania projektu budżetu stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
5. Wraz z projektem budżetu Wójt Gminy przedstawi informację o stanie mienia komunalnego.

§ 3

1. Wójt Gminy określi w formie zarządzenia wzory materiałów planistycznych niezbędnych do opracowania projektu budżetu, które są składane przez podległe jednostki budżetowe i inne jednostki organizacyjne.
2. Zakres materiałów planistycznych i wniosków opracowanych przez jednostki budżetowe i inne jednostki organizacyjne określają odpowiednie załączniki do zarządzenia Wójta.
3. Wykaz zadań inwestycyjnych opracowują podległe jednostki budżetowe według wzoru stanowiącego odpowiedni załącznik do zarządzenia Wójta.

§ 4

Wójt Gminy przedłoży Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania projekt budżetu w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.

§ 5

1. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Gminy, Wójt Gminy przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.
2. Jednostki, o których mowa w ust. 1 opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 1 nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.
3. W terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej Wójt Gminy przekazuje jednostkom podległym informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek.
4. Jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego dostosowują projekty planów do uchwały budżetowej.

§ 6

1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła niezwłocznie projekt budżetu do zaopiniowania Komisjom Rady Gminy.
2. Projekt budżetu jest podawany do publicznej wiadomości w trybie przewidzianym dla uchwalenia budżetu.

§ 7

1. Komisje Rady Gminy analizują projekt budżetu i dokonują jego oceny.
2. Komisje Rady Gminy przekażą Komisji Budżetu i Spraw Organizacyjnych swoje opinie dotyczące projektu budżetu w terminie 14 dni od otrzymania projektu budżetu.
3. Komisje Rady Gminy lub radni proponujący wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu wskażą źródło jego finansowania w ramach planowanych kwot wydatków.
4. Komisja Budżetu i Spraw Organizacyjnych po zapoznaniu się z opiniami pozostałych Komisji Rady Gminy przedstawi Wójtowi Gminy w terminie do dnia 10 grudnia swoją opinię.
5. Wójt Gminy po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetu i Spraw Organizacyjnych oraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej przedkłada swoje stanowisko na sesji budżetowej.

§ 8

Uchwałę budżetową Rada Gminy uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 marca roku budżetowego.

§ 9

Do czasu uchwalenia budżetu podstawą gospodarki finansowej gminy w roku budżetowym jest projekt budżetu przedstawiony przez Wójta Gminy, nie dłużej niż do 31 marca roku budżetowego.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega obwieszczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

§ 12

Traci moc uchwała Nr VII/65/2003 Rady Gminy Bukowiec z dnia 26 sierpnia 2003r. zmieniona uchwałą VIII/79/2003 Rady Gminy Bukowiec z dnia 22 października 2003r.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy

/-/ Janusz Gerke

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXII/253/06
Rady Gminy Bukowiec
z dnia 29 maja 2006 r.

Terminarz czynności podjętych w celu opracowania projektu budżetu gminy

Uchwala się następujące terminy prac nad opracowaniem projektu budżetu Gminy Bukowiec:

1. Do 20 sierpnia Wójt Gminy przedstawi Radzie Gminy założenia do projektu budżetu, jeżeli zostaną spełnione warunku określone w § 1 ust. 1 uchwały Rady Gminy.
2. Do 31 sierpnia Rada Gminy przyjmie przedstawione przez Wójta Gminy założenia do budżetu z warunkami określonymi w § 1 ust. 1 uchwały Rady Gminy.
3. Do 5 września Wójt Gminy wyda zarządzenie w sprawie opracowania materiałów planistycznych oraz wniosków do budżetu.
4. Do 10 września Skarbnik Gminy przekaże zarządzenie Wójta Gminy oraz założenia do projektu budżetu i polityki gospodarczej, społecznej i inwestycyjnej jednostkom organizacyjnym gminy, sołtysom wraz ze wzorami materiałów planistycznych oraz informacją jaką formę powinny spełniać składane wnioski do budżetu.
5. Do 30 września jednostki organizacyjne Gminy, sołtysi i stowarzyszenia złożą do Wójta Gminy materiały planistyczne oraz wnioski opracowane na podstawie Zarządzenia Wójta.
6. Do 31 października Skarbnik Gminy przedłoży Wójtowi Gminy tabelaryczny projekt budżetu i informację o stanie mienia komunalnego.
7. Do 15 listopada Wójt Gminy wyda zarządzenie w sprawie projektu budżetu.
8. Do 15 listopada roku poprzedzającego Wójt Gminy przedłoży projekt budżetu Przewodniczącemu Rady Gminy.
9. Najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego Wójt Gminy przedstawi projekt budżetu gminy Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania.
10. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego Wójt Gminy przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.
11. W ciągu 21 dni od dnia uchwalenia budżetu Wójt Gminy przekaże podległym jednostkom organizacyjnym informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków do opracowania planów finansowych
12. W ciągu 7 dni od otrzymania informacji jednostki organizacyjne dostosowują projekty planów do uchwały budżetowej.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy

/-/ Janusz Gerke

Uzasadnienie

Niniejsza uchwała wypełnia postanowienia zawarte w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r, Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 roku Nr 249, poz. 2104) do określenia trybu prac nad uchwaleniem budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

Załączniki


DOCUchwała Nr XXXII_253_06_skan (910,00KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego