Referat:
Referat Finansów i Rachunkowości
Termin załatwienia:
na bieżąco
Osoba kontaktowa:
Anna Sujkowska, Bernadeta Mroczek
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Dr Fl. Ceynowy 14, 86-122 Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30, pok. nr 4 tel. 52 33 093 10
Telefon kontaktowy:
52-33-09-317
Miejsce odbioru:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Dr Fl. Ceynowy 14, 86-122 Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30, pok. nr 4 tel. 52 33 093 10
Wymagane dokumenty:
- informacja IN-1 o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikami,
- stosowne oświadczenie podatnika dotyczące spraw wymiaru podatku,
- decyzja o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Wójta Gminy Bukowiec, w terminach: a) 14 dni od dnia otrzymania decyzji; b) 7 dni od dnia otrzymania postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi:
Informację w sprawie podatków składa się w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 70).
2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz. U. z 2019 r., poz. 1104)
3. Uchwała Rady Gminy Bukowiec Nr L/307/23 z dnia 27 października 2023 r. w sprawie określenia wysokości stawek i zwolnień w podatku od nieruchomości.
4. Uchwała Rady Gminy Bukowiec Nr XLI/267/14 z dnia 29 sierpnia 2014r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje na terenie Gminy Bukowiec w ramach pomocy de minimis