Wydział:
Urząd Stanu Cywilnego
Termin załatwienia:
Do miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.
Osoba kontaktowa:
Anna Pieczka
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10
Telefon kontaktowy:
52 33 093 29
Miejsce odbioru:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10
Wymagane dokumenty:
• Podanie o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego;
• Dokument stanowiący podstawę do uzupełnienia określony przez pracownika USC;
• Dowód osobisty (do wglądu);
• Dowód uiszczenia należnej opłaty (oryginał).
Opłaty:
39,00 zł - opłata za wydanie decyzji, płatne w kasie Urzędu Gminy: poniedziałek-piątek 7.30-15.15 lub na rachunek Urzędu Gminy w Bukowcu: Nr 48 8168 0007 0000 8471 2000 0002 Bank Spółdzielczy w Świeciu Oddział w Bukowcu
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Bukowcu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi:
• Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są wcześniej sporządzone akty stanu cywilnego.
• Podstawą uzupełnienia aktu urodzenia dziecka jest akt małżeństwa jego rodziców.
• Akt małżeństwa uzupełnia się na podstawie aktów urodzenia osób, które zawarły związek małżeński.
• Akt zgonu może być uzupełniony na podstawie aktu urodzenia lub aktu małżeństwa osoby zmarłej.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1681).
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).