Wydział:
Referat Finansów i Rachunkowości
Termin załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba kontaktowa:
Anna Sujkowska
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Dr Fl. Ceynowy 14, 86-122 Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30, pok. nr 4 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Telefon kontaktowy:
52-33-09-317
Miejsce odbioru:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Dr Fl. Ceynowy 14, 86-122 Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o udzielenie ulgi uznaniowej (załącznik lub sporządzony samodzielnie), wniosek winien zawierać dane identyfikujące wnioskodawcę,
2. określenie rodzaju ulgi będącej przedmiotem wniosku,
3. uzasadnienie wniosku,
4. przedstawienie dokumentacji potwierdzającej trudną sytuację finansową, na którą powołuje się podatnik przedsiębiorca np. znaczne obniżenie sprzedaży, produkcji, zdarzenie losowe,
5. informacja o otrzymanej pomocy publicznej z okresu 2 lat poprzedzających złożenie wniosku oraz w roku bieżącym.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Wójta Gminy Bukowiec w terminach: a) 14 dni od dnia otrzymania decyzji; b) 7 dni od dnia otrzymania postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi:
W celu oceny sytuacji przedstawionej we wniosku organ podatkowy może zażądać uzupełnienie złożonego wniosku o dokumenty potwierdzające dochody i wydatki, może również żądać oświadczenia o stanie majątkowym.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. , poz. 702).