Wydział:
                
                
                    Urząd Stanu Cywilnego                
             
                    
                
                    Termin załatwienia:
                
                
                    Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej - następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu).                
             
                    
                
                    Osoba kontaktowa:
                
                
                    Anna Pieczka                
             
                    
                
                    Miejsce załatwienia:
                
                
                    Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10                
             
                    
                
                    Telefon kontaktowy:
                
                
                    52 33 093 29                
             
                    
                
                    Miejsce odbioru:
                
                
                    Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10                
             
                    
                
                    Wymagane dokumenty:
                
                
                    Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu
zameldowania powinien:
- złożyć podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia
mieszkania przez wskazaną osobę, podać aktualny adres miejsca pobytu lub oświadczyć o braku informacji o miejscu pobytu osoby, której dotyczy podanie,
- przedłożyć - do wglądu - oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu).
Uzasadnienie powinno zawierać informację od kiedy osoba której dotyczy wniosek nie mieszka w lokalu, czy lokal opuściła dobrowolnie, czy zabrała swoje rzeczy osobiste, rzeczy trwałego użytku, informację o miejscu aktualnego pobytu lub jego braku. Wskazanie świadków celem przesłuchania w sprawie.                
             
                    
                
                    Opłaty:
                
                
                    Opłata skarbowa: 10 zł - za wydanie decyzji administracyjnej Opłaty można dokonywać w kasie Urzędu Gminy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.15 lub na rachunek Urzędu Gminy w Bukowcu: Nr 48 8168 0007 0000 8471 2000 0002, Bank Spółdzielczy w Świeciu Oddział w Bukowcu                
             
                    
                
                    Tryb odwoławczy:
                
                
                    Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Bukowiec w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.                
             
                    
                
                    Uwagi:
                
                
                    Przesłanki uzasadniające wymeldowanie:
– opuszczenie miejsca pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące,
– niedopełnienie obowiązku wymeldowania się.                
             
                    
                
                    Podstawa prawna:
                
                
                    1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r., poz. 1191 z późn. zm.);
2. Kodeks postępowania administracyjnego – ustawa z 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.);
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).