Wydział:
Referat Rolnictwa i Budownictwa
Termin załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie późnij niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba kontaktowa:
Emilia Szczepańska
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Telefon kontaktowy:
52 33 093 25
Miejsce odbioru:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o podział nieruchomości.
2. Dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości:
• aktualny odpis z księgi wieczystej,
• lub akt notarialny (kserokopia), wypis z rejestru gruntów.
3. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
4. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
5. Wykaz zmian gruntowych.
6. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
7. 5 egzemplarzy “ wstępnego podziału nieruchomości “ / 5 egz. ”podziału nieruchomości”.
8. Wyrys z mapy ewidencji gruntów i wypis rejestru gruntów, działki przewidzianej do podziału i działek sąsiednich.
9. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu określająca zasady podziału, (wymagana w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego).
Opłaty:
Zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie przepisów ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2204).
Tryb odwoławczy:
Na postanowienie opiniujące projekt podziału nieruchomości przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, które wnosi się w terminie 7 dni od dani otrzymania postanowienia. Od decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Zarówno zażalenie jak i odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy Bukowiec.
Uwagi:
1. Wniosek składa właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości (dotyczy osób fizycznych).
2. W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Dokumentem kończącym postępowanie w sprawie podziału nieruchomości jest decyzja zatwierdzająca podział.
Przed wydaniem decyzji Wójt opiniuje w formie postanowienia wstępny projekt
podziału, czyli zgodność proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego lub w przypadku braku planu z przepisami odrębnymi albo decyzją o warunkach zabudowy jeśli była taka wydana przed dniem złożenia wniosku o podział.
Podstawa prawna:
1. Art. 92 i następne Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r., poz. 1899).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. nr 268, poz. 2663).