Wydział:
Referat Rolnictwa i Budownictwa
Termin załatwienia:
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego (art. 35) sprawa powinna być załatwiona nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba kontaktowa:
Piotr Swakowski
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Telefon kontaktowy:
52 33 093 26
Miejsce odbioru:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości;
2. Mapa z inwentaryzacji powykonawczej obiektu budowlanego;
3. Potwierdzenie przyjęcia do użytkowania budynku wydane przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego;
4. W przypadku nieruchomości niezabudowanej należy załączyć wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
O nadanie numeru porządkowego może wystąpić osoba, która posiada tytuł prawny do nieruchomości zabudowanej lub przeznaczonej pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego albo faktycznie władająca taką nieruchomością.
Po wpłynięciu wniosku sprawdza się na mapach ewidencyjnych i sytuacyjnych oraz w odpowiednich rejestrach jaki jest rezerwowany dla danej nieruchomości numer porządkowy. W przypadku, gdy nieruchomość nie miała zarezerwowanego numeru porządkowego, np. w wyniku podziału nieruchomości analizuje się możliwe warianty nadania numeru określone w rozporządzeniu.
Podstawa prawna:
1. Art. 47a i 47b Ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2021 r. poz. 1990 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 roku w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. 2021 poz. 1368)