Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie nr 3/25 z dnia 14 stycznia 2025 r.

ZARZĄDZENIE NR 3/25
WÓJTA GMINY BUKOWIEC
z dnia 14 stycznia 2025r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Bukowiec

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Bukowiec, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 59/23 Wójta Gminy Bukowiec z dnia 1 sierpnia 2023r., wprowadza się następujące zmiany:
1) § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W strukturze organizacyjnej wyodrębnia się Pion Ochrony Informacji Niejawnych, w skład którego wchodzą:
1) stanowisko Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych (symbol „POIN”);
2) stanowisko Kierownika Kancelarii Materiałów Niejawnych;
3) stanowisko Inspektora Bezpieczeństwa Teleinformatycznego;
4) stanowisko Administratora Systemu Teleinformatycznego.”;
2) § 6 ust. 1 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) Inspektor Ochrony Danych (dopuszcza się realizację obowiązków Inspektora przez podmiot zewnętrzny).”;
3) § 10 pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej; realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej;”;
4) § 17 pkt 21 otrzymuje brzmienie:
„21) realizacja zadań z zakresu spraw wojskowych i obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego, w tym w szczególności:
a) planowanie zadań w zakresie obrony cywilnej oraz przygotowywanie stosownych zarządzeń Szefa OC Gminy, przygotowywanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
b) opracowywanie projektów zarządzeń Szefa OC Gminy w sprawie realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej i innych dokumentów operacyjnych,
c) sprawowanie nadzoru na przygotowaniem i zapewnieniem funkcjonowania budowli ochronnych,
d) planowanie i koordynacja przedsięwzięć w zakresie przygotowania sił i środków do planowania akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym,
e) współudział w organizowaniu przedsięwzięć w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych i usuwanie ich skutków,
f) prowadzenie magazynu sprzętu OC,
g) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy kierowaniu i koordynowaniu na obszarze gminy, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej, o ile czynności te nie są wykonywane przez właściwy terytorialny organ ochrony ludności;
h) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy nadzorowaniu realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
i) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy organizowaniu współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
j) przygotowanie oceny wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy przez podmioty ochrony ludności, z którymi zawarto porozumienie lub wobec których wydano decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
k) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy zawieraniu ze starostą porozumienia lub umowy o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej;
l) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy udzielaniu wsparcia w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony;
m) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy tworzeniu i utrzymywaniu zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę;
n) dokumentowanie wydawania podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń odnośnie do rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty;
o) dokumentowanie ewidencjonowania podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy;
p) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy uzgadnianiu z komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu;
q) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy wyznaczaniu, zawieraniu porozumień i wydawaniu decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności;
r) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy udzielaniu pomocy doraźnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze gminy;
s) opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy;
t) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy planowaniu oraz organizowaniu szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy;
u) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy wzmacnianiu wśród radnych i pracowników jednostek organizacyjnych gminy oraz sołtysów świadomości lokalnych zagrożeń, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej;
v) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy powiadamianiu, ostrzeganiu i alarmowaniu ludności o zagrożeniach na obszarze gminy;
w) działania na rzecz zapewnienia utrzymania gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;
x) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy planowaniu liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecaniu wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony;
y) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy wyznaczaniu, zawieraniu porozumień i wydawaniu decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowaniu miejsc doraźnego schronienia;
z) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy wydawaniu i odwoływaniu poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielaniu pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowaniu ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony;
aa) wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony, zwanej dalej "Centralną Ewidencją OZO";
bb) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy zapewnieniu funkcjonowania urzędu gminy w czasie wojny;
cc) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy wnioskowaniu do starosty o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej;
dd) dokumentowanie, działania merytoryczne i organizacyjne przy sporządzaniu informacji o stanie przygotowań gminy do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej i przedstawianie jej radzie gminy;
ee) przygotowanie dokumentacji, wniosku o zabezpieczenie środków finansowych przewidzianych do realizacji zadań własnych w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej;
ff) prowadzenie i koordynacja działań w zakresie zapobiegania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zarządzania kryzysowego.”;
5) § 17 pkt 54 otrzymuje brzmienie:
„54) obsługa konta skrzynki elektronicznej urzędu (e-puap, e-doręczenia, inne wynikające z odrębnych uregulowań);”;
6) § 17 pkt 63 otrzymuje brzmienie:
„63) koordynacja działań w zakresie projektu „Infostrada Pomorza i Kujaw” oraz innych wdrażanych projektów w zakresie informatycznym, cyberbezpieczeństwa;”;
7) W § 17 po pkt 64 dodaje się pkt 65 o następującym brzmieniu:
„65) koordynowanie działań związanych z realizacją obowiązków wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów.”;
8) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25. Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego oraz Administrator Systemu Teleinformatycznego realizują obowiązki wynikające z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ze stosownych przepisów wykonawczych.”.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega obwieszczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

Wójt Gminy

/-/ mgr Adam Licznerski

Uzasadnienie

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie Wójt Gminy w drodze zarządzenia nadaje regulamin organizacyjny urzędu, określający jego organizację i zasady funkcjonowania.
Aktualizacja Regulaminu jest niezbędna, żeby dostosować dokument do powszechnie obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie ochrony ludności, obrony cywilnej, ochrony sygnalistów, czy z zakresu tzw. cyberbezpieczeństwa.

Wójt Gminy

/-/ mgr Adam Licznerski

Załączniki:


PDFZarządzenie nr 3/25 - skan (868,06KB)
 

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego