Wydział:
Urząd Stanu Cywilnego
Termin załatwienia:
Do 1 miesiąca. Załatwienie sprawy szczególnie skomplikowanej następuje nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia sprawy.
Osoba kontaktowa:
Anna Pieczka
Miejsce załatwienia:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Telefon kontaktowy:
52 33 093 29
Miejsce odbioru:
Urząd Gminy Bukowiec, ul. Doktora Floriana Ceynowy 14, 86-122 Gmina Bukowiec, pon-pt od 7:30 do 15:30 tel. 52 33 093 10, fax. 52 33 093 12
Wymagane dokumenty:
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego:
1. W kraju:
a) dowód osobisty (do wglądu),
b) zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzający zniszczenie lub zaginięcie całości lub części księgi stanu cywilnego,
c) podanie i oświadczenie strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu w postępowaniu sądowym lub administracyjnym,
d) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchań świadków),
e) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
2. Za granicą:
a) dowód osobisty (do wglądu),
b) zaświadczenie z USC Warszawa-Śródmieście i Łódź-Śródmieście o nieistnieniu w tamtejszych księgach aktu, podlegającego odtworzeniu, o ile akt sporządzony był na terenach Polski, a obecnie znajdujących się w granicach państw powstałych po ZSRR,
c) podanie wraz z oświadczeniem strony, że uprzednio nie występowała z wnioskiem o odtworzenie aktu,
d) inne dowody (dokumenty i protokoły przesłuchań stron i świadków),
e) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty:
39,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji, płatne w kasie Urzędu Gminy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.15 lub na rachunek Urzędu Gminy w Bukowcu: Nr 48 8168 0007 0000 8471 2000 0002, Bank Spółdzielczy w Świeciu Oddział w Bukowcu
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Bukowcu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi:
1. Treść aktu stanu cywilnego wraz ze wzmiankami dodatkowymi odtwarza się w razie zaginięcia lub zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego.
2. Podstawą odtworzenia treści aktu stanu cywilnego są odpisy zaginionego aktu,
dokumenty pośrednie w postaci świadectw szkolnych, wypisów z księgi wieczystej i innych aktów stanu cywilnego.
3. Odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą dokonuje się w
przypadku, gdy uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi
trudnościami.
4. Odtworzenia treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zamieszkania tej osoby w kraju. W razie braku takiej podstawy czynności tej dokonuje się w USC m.st. Warszawy.
5. Do złożenia wniosku o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego uprawniona jest osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępny, zstępny,
rodzeństwo, małżonek lub pełnomocnik oraz osoby, które wykażą w tym interes
prawny.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1378).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.).